Fiske

Natten mellan tisdag o onsdag satt men vid glan o "fiska" hela natten, pierre o mikko fiska o jag kolla på..
Vid 00.15 på tisdags natten gick vi från mig till glan.. tog sin lilla tid kan jag säga för det var kolsvart ute.. lite svårt att gå i mörkret då... men men vi kom fram tillslut.

Väl framme så tände vi en eld på stranden, döööskönt att sitta där, Vi hade en gammal tunna som vindskydd så att det inte skulle blåsa så mycke rök på oss.. helt plötsligt så hör vi hur det börjar surra i tunnan o flyga ut getingar... dom va ju inte lite arga tror jag.. så vi fick byta "läger"plats o göra upp en ny eld.. friska lite, grilla lite korv o PINNBRÖD.. såå gottit!!! kollade när solen gick upp.. sen slockna jag, när jag vakna igen vid sju halv åtta på onsdag morgon så hade elden brunnit ner o Pirre o Mikko låg o sov dom med.. Vid halv nio så lämnade vi vårt läger o gick tillbaka till blacka..SKÖÖÖÖNT ATT VARA HEMMA!!!

Sen så sov jag o Pirre hela dan igår.. o jag är fortfarande trött nu.. det är ju inte riktigt klokt..

I helgen så ska vi nog hem till Fredrik o Emma o lilla bebben Jasmine utanför Tjällmo.. Händer inte så mycke där ute, men det ska bli skönt att komma bort lite.. Varken vara i blacka eller i stan..

Puss till Pierre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0